Sunday, April 5, 2009

Pindah Rumah

Minggu ni memang agak memeningkan kepala. Masalah utama majikan lama tu le tak mampu nak bayar gaji, bagi tiap bulan bayar gaji separuh. Mujur ada side income lain kalau harapkan 100% mati kekeringan bulan April. Aku dah bebas bla dari situ sabar boleh 3 kali je tapi aku banyak kalinya.
Bukan tempat kerja saja yang bermasalah, rumah aku duduk pun bermasalah ...aduh...pening sungguh. Kalau diam takut masalah makin menjadi kena cari inisiatif kuar cari rumah sewa, berkat usaha dapat lah Apartment kadar sewa pun mampu le bayar tu pun mungkin orang tu kasian aku sorang-sorang boleh lah lebih kurang. Minggu depan aku dah sendirian nak update blog pun kena cari broadband. Tak ada lagi streamy power ni.
Aku keluar ni pun bukannya bersedia segala keperluan tu belum lagi di beli.Paling menyedihkan aku terpaksalah berbual dengan kucing, sementara dapatkan broadband untuk online. Mujur tempat aku tu strategic rumah bawah je tak perlu naik tangga or lif.
Kebaikan aku duduk sorang, memang lega bebas daripada segala. Tempat tu memang private dan selamat. Aku akan penuh kan rumah tu dengan segala apa yang patut dalam jangka masa terdekat .

No comments: